Jaha, då får man väl läsa IKEA-katalogen och stryka tvätt...

Våran tv är tillfälligt (eller snarare mer än vanligt) ur funktion och rubriken är då enligt min mor alternativet till tv-tittande.

Idag avverkade jag tillsammans med ett fullsatt dubbelklassrum och resten av landets MaB-läsare nationella provet i just matte. En ganska häftig tanke ändå, att det satt sjukt många människor och tänkte på precis samma problem som jag gjorde. Vissa hittade en lösning, andra inte. Som livet fast precis tvärtom. Nästan.

I vilket fall som helst så kunde det gått bättre, men sämre också, som det bör. Kanske berodde det på att hjärnan antagligen tröttnar efter fyra timmar (jag ska fråga min mattelärare om hon kan göra en graf på det nästa vecka; hjärnans tankekapacitet efter x minuter), eller på att jag kvällen innan försökte plugga med slutade med att räkna ut antalet dagar som det är kvar till sommarlovet och sedan göra en liten anteckning på det.
Idag är det 29 dagar kvar och för 29 dagar sedan var det 13 april. Mumlllans födelsedag med andra ord. Grattis!

Annars har dagen rullat på. Ett stycke leta dikter på svenskan. Ett stycke imperfekt och Caperucita Roja på spanskan. Plus ett meddelande om nationellt prov även i spanska. Alegría!

Men jag har iallafall fått veta en fin nyhet om min fina vän! Alegría på riktigt!


Söt som socker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0