Kunskapen bär man alltid med sig

Det blir mer och mer sällan som jag skriver. Det är mycket för att jag känner att jag inte har något att berätta och för att det då känns lite onödigt att skriva. Men nu är det dags och ska det va så ska det så nu tänker jag ge er lite kunskap.
Samtliga saker som jag berättar om har jag själv erfarenhet av.

Friluftsdag


Vad är en friluftsdag? Friluftsdag innebär att en skolklass tillbringar i åtminstone större delen av skoldagen ute i naturen. Det kan röra sig om till exempel idrottsdag, eller skogspromenad.
Källa: Wikipedia

Vad kan man göra på en friluftsdag på Midgårdskolan? Man kan göra det mesta, exempelvis åka till paradisbadet eller dansa bugg. Det finns inte ens krav på att man ska simma ett varv i utomhuspoolen.

Vad gjorde du Julia? Jag umgås med ett tämligen fräckt gäng och vi bestämde oss för att satsa på wikipedias sista alternativ, alltså skogspromenad.

Hur ska man klä sig? Stövlar är bra! Annars är det ganska fritt men tänk på att det alltid blir kyligare än vad man tror.

Vad kan man säga på en friluftsdag? "Vad skönt det är att få vistas i naturen!!" 

Vad sa ni? Mycket, favoriten var Ammans "Jag satt fast på en sten i Bolivia" som hon kläckte ur sig när hon pratade om sin rädsla för fiskar.

Hur var det förr? Förr i tiden var det vanligt att man under en friluftsdag bara skjutsade ut alla elever i skogen och sedan lät dem ta sig hem på eget sätt, förslagsvis promenad.
Källa: Signe

Samhällskunskap


Vad är det? Samhällskunskap är ett skolämne i Sveriges grundskola och gymnasieskola. I den svenska folkskolan hette ämnet medborgarkunskap åren 1919-1915.

Varför berättar du om detta? För att vi har en fantastisk lärare som säger att Sveriges riksbankschef är ful och lektionerna som hon själv håller är tråkiga.

Tack för mig, vi ses om en vecka!
//Julia


Kommentarer
Postat av: Systerbloggaren

ASSÅ DINA INLÄGG ÄR KLOCKRENA! XD Jag må säga att jag är ett stort fan av dej!

2009-03-22 @ 21:09:10
URL: http://dansfreak.blogg.se/
Postat av: Jullsie

Hahaha, tackar =)

2009-03-23 @ 11:30:55
Postat av: Madeléine

Svar: Haha, helt ärligt så tror jag stannar kvar med dom av samma sort som jag :}.

2009-03-23 @ 18:38:39
URL: http://missgirlnextdooor.blogg.se/
Postat av: amanda

Din humor är typ världens bästa, älskar :D

2009-03-25 @ 01:17:49
URL: http://rubkubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0