Ynglingspoäng

Kanske beror det på min ålder (16 snart 17) men det finns ett ämne som återkommer i de flesta av samlingar där jag rör mig. Vuxenpoängstjatet. Dricker man kaffe har man en, bakar man och fryser in en till, städar man huset ännu en och städar regelbundet ytterligare fem. Jag nämnde senast igår att Amanda fick en för att hon handlade linsvätska så jag antar att man får en om man införskaffar sig viktiga saker istället för en extra tunika från Gina också.

Trots, eller kanske just därför, att jag troligtvis är en av dem som pratar vuxenpoäng mest så tycker jag ämnet är en smula överskattat, och framför allt uttjatat. Av den anledningen har jag tänkt skapa en ny trend; Ynglingspoäng.

Här kommer de tio första:

- Du tycker att det roligaste med bakning är att smaka av degen eller smeten (utom vid brödbak såklart, men det ägnar du ingen tid åt iallafall) och förstår inte alls varför man ska vänta tills allt är klart och helst framställt på bordet.

- Du kan inte baka utan att smaka och måste även smaka om någon i din närhet bakar.

- Du tycker att kvällen är den bästa tiden att umgås. Ju senare desto bättre.

- När du slutat skolan har du alltid tid att åka hem till en kompis, som dessutom bor på samma kvarter.

- Du är rädd för de som går i klassen över dig.

- Du får beröm när du går på stan för att du är så uthållig.

- Det enda folk verkar vilja prata med dig om är skolan.

- Du ogillar laktris. 

- Du kör moped. 

- Du föredrar varmkorv med bröd framför lyxig restaurangmat.

- Du har inga som helst problem med att skriva önskelistor och när du är klar är det ändå minst tre veckor kvar till julafton/födelsedagen. 

                              
Föredrar du varmkorven?

 
eller lockar det här dig mer?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är absolut en yngling :)

2009-06-16 @ 19:04:11
Postat av: Signe

Fick inte ett enda ynglingpoäng... haha

2009-06-16 @ 23:03:03
Postat av: Anonym

hehe ägande inlägg! så sant så sant!

2009-06-16 @ 23:36:21
Postat av: amanda

Fick dom två första + lakritsen :)

2009-06-17 @ 11:57:12
URL: http://rubkubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0