Jag och min markis

Jag gör ännu ett bloggförsök, 8.5 timmar senare med ett protokoll från UR och datakunskap på den så kallade "att göra-listan", som man så fräckt brukar skapa i sitt huvud.

Idag tänker jag berätta om min markis. Den har ställt upp i alla lägen med sin lilla gula nyans som den stilla för in i rummet under soliga dagar, eller egentligen under alla dagar eftersom jag aldrig drar upp den, och förtjänar därför lite uppmärksamhet.  

Vi har varit med om rätt mycket tillsammans, jag och Markis. En gång fastnade till exempel mitt fönster i den, det är ju inte alltför vanligt. Jag har för mig att jag en annan gång även har mosat en sån där äcklig spindel med långa ben, som folk för övrigt inte säger är en spindel, i den.

Och varför skriver jag om det här? Jo för att jag kom på att jag skulle blogga när jag såg att det regnade och min markis var nere (det är inte bra har jag fått lära mig, den slits ut eller nåt antar jag och drar man upp den kan den mögla). Något mer spännande som jag kan dela med mig av här händer inte i mitt liv. Läs och njut!

Eller förresten, när det nu är tredje juni kan jag dela med mig av diverse substantiv som jag tycker borde ha ett passande verb också.

Spotify - Spotifya
YouTube - youtuba
Kubb - kubba
(egentligen stockholmsslang för att springa men min förklaring är mer förståelig)
Palt - palta

Själv brukar jag använda mig av samtliga!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: amanda

kubba lät bra

2009-06-03 @ 17:37:10
URL: http://rubkubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0