Denna dagen ett liv

Idag har jag varit huslig hela dagen. Man skulle nästan kunna ta mig för att ha varit hemmafru i tio år. Minst. Men nu är ju fallet som sådant att jag inte är särskilt gift, bara till hälften med en man som slår barnen och favoriserar sin andra fru, så jag föredrar att likna mig lite mer vid Malin i Saltkråkan. Hon är huslig men inte gift och blott nitton år.

Så vad har jag gjort då? Jo, jag har städat hela huset, promenerat, kokat rabarberkräm, tvättat och lagat kläder. Sedär, det är ju inte fy skam. Nu ska jag dessutom dra lakan. Fixandet tar aldrig slut. 

Sådärja, nu får det räcka för idag. Det godaste jag ätit var nog rabarberkrämen och det minst goda var...hm...fläskbitarna i palten. Adjö

Kommentarer
Postat av: amanda

julia du gör mig bara ledsen. jag vill också göra en massa braheter och nyttigheter. eller göra nånting över huvudtaget som gör att nånting går framåt och inte bara står stilla eller t.o.m. går bakåt

2009-06-17 @ 22:01:30
URL: http://rubkubb.blogg.se/
Postat av: LYDIA

Men ojoj, duktiga julia är i farten! Och rabarberkräm, det lät gott!

2009-06-20 @ 21:15:19
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0