Dancing in the moonlight

En veckas uppehåll. Jag som gick ut så hårt och skrev så flitigt och regelbundet. Det gick ganska så illa ändå. Jag har varit upptagen igen. Först midsommar och allt vad som hör den till, sedan ett fint besök av Amanda i några dagar, sedan en massa solande i stugis, dramaplanering, mer stugan och till sist handling inför lappis. Det är vad som hänt dessa dagar i korta drag. 

Att skriva sådär sammanfattat var ju minst sagt effektivt. Nu har jag däremot ingenting mer att säga, förutom att jag fiskade idag. Inte nog med att jag kastade det stackars spöet i vattnet ett X antal gånger. Jag kastade även in det rätt mot land. Då satt det fast. Följderna blev att Joel, som den enda riktiga fiskaren samt i egenskap av innehavare av stövlar, fick vandra ut i den blöta miljön och ställa allt till rätta. När han sedan var 3 liter vatten rikare, eftersom det han bar på fötterna hade en sil och ett durkslag till föräldrar, drog vi vidare. Vad hände då? Jo, Julia, naturmänniska nummer ett, fick fisk! En stilig liten abborre minsann. Tyvärr ingen abborrpinne, Fanny. 

Nu är klockan en hel del och jag känner att jag borde sova. Det gick inte särskilt bra att skriva när man är så trött.  Blir mest en massa korta meningar.

Jag avslutar med fler användbara verb.

Rubriks kub - Kuba
Cykel
(bike på engelska, ni vet) - Bajka

Sådär, nu hörs vi om några dagar. Lappis väntar.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: fabban

perca pequeña! ..kan också betyda liten abborre, inte bara abborpinne, altså passade det!! (glad)

2009-06-26 @ 23:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0