The grass is greener on the other side?

Tror egentligen inte det men...

Har ni nån gång funderat över adidas' loggor? Det finns ju nämligen två. Den ena ser ut såhär:

 

och den andra såhär:


men varför har de två? Det är en fråga man kan ställa sig. Det samtalade jag och två av mina vänner om när vi spatserade runt inne på Stadium Arcadium igår. Faktum är att vi bara hittade den äldre loggan (den nedersta alltså, trefoil har jag fått lära mig att den heter) och fick gå ganska djup in i affärens gångar innan vi hittade den andra. Intressant, tänker ni med en smula ironi i tanken. Nja, inte särskilt, säger jag eftersom jag inte kommit till poängen än. Det var nämligen på det viset att när jag sedan sju timmar senare stod och borstade tänderna och tittade i spegeln insåg att jag gått omkring med den loggan på tröjan hela dagen. P-U-C-K-O-N.

Pucko är för övrigt namnet katten i huset går under för tillfället. Han kan inte bete sig som vanligt folk, inte som vanliga katter heller. Lämnar bajs på mattan, är inte särskilt bra på att tvätta sig och får ryck mitt i natten. Det sistnämnda kanske inte är så ovanligt men oerhört irriterande.

Något som däremot inte är irriterande utan snarare mysigt är hur gårkvällen blev.. Egentligen kan man säga att den började vid middagen på Rhodos (fint namn på en pizzeria, men så har de goda pizzor också), därefter bar det iväg mot stadens kärna som egentligen inte riktigt finns, nämligen Rådhustorget och Sommaren i City, där vi (dessa "vi" är vid det här laget jag, Mattsie och Mumlllan och naturligtvis resterande delar av publiken) lyssnade på diverse talanger och bandet Nord, som var/är fantastiskt grymma. I vimlet träffade vi ett flertal fina människor och en av dessa var Elin som nu också bokade biljett till vår resa genom kvällen. Den gick först åter till Vännsan och familjen Landström för intagande av gott fika samt återhämtning av Harry Potter och fången från Azkaban, som skulle ses senare hos Mumlllan, dit kosan sedan styrdes. Väl där tittade även några fler vänner förbi, dessa hade konstiga munskydd på sig och sa något om badtunna. Aldrig i livet, inte ikväll iallafall, tänkte jag och något liknande rörde sig nog i Elins huvud för det blev tvärt nej, dock inte från de två andra flickorna som därför drog iväg till Vännäsby. Kvar satt vi då, i vår kompis kök tillsammans med hennes fina föräldrar som skrapade lotter, tror bestämt att de blev trettio kronor rikare, Elin åt en nektarin och ett äpple och vi hade en ganska trevlig pratstund innan vi bestämde oss för att återvända till Landströms för att se filmen som planerat. Popcorn popades, filmen sattes igång och min åsikt är att det hela blev mysigt och lyckat. Jag gillar att få umgås med min kära vän. Minuset kan vara att vi inte hann se klart...

Sådärja, om det varit fint väder hade jag gått på en promenad nu men så är tyvärr inte fallet och vad som händer istället vet jag faktiskt inte.

Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0