En fantastisk lärare

Idag har jag hittat en rad gamla skolböcker. En av dessa var mitt anteckningsblock från kemin i nian. Där fanns en hel del roligheter kan jag säga, och nu pratar jag naturligtvis inte om syror och baser. Nej, det fanns en frågesport som jag och Elin knåpade ihop på någon lektion. Där stod det en del saker och de mesta syftade på våran lärare. En smart karl som frågade oss om vi kände atomen, visste att kon var på ängen och "gick trappan" bakom katedern. Då och då kunde han även smälla av en rolig historia:

En mygga och en elefant gick över en bro.
Det klampades och stampades och lät.
Till slut sa myggan: "Oj, vad vi lever om!"

Eller bara ett litet citat:

Svårt fall. Dokton grät. Patienten dog.

En gång gav han även facit istället för provet till en tjej. Som sagt en väldigt medveten och uppmärksam lärare.

Jag hittade även rester från en redovisning om kärlek som jag, Amanda och Elin drog av i åttan. Säga vad man vill om den men jag gillar moderniseringen:

Om jag plockar upp dina böcker, när någon vält ditt skåp,
men saknar omtanken och känslan för gärningen
är den lika mycket värd som ett tomt chokladpapper:
Du känner doften men aldrig smaken.

Så, nu väntar ett besök av Mattsie.

Kommentarer
Postat av: LYDIA

Haha, den där roliga historien va ju fan rolig!! xD

2009-07-20 @ 20:31:21
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: Simon

Haha, redovisning om kärlek. Ni körde inte "Visste du att?" :P

2009-07-21 @ 11:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0