Tur i skidor

Idag var det dagen D, eller degen Da, som man brukar säga. Det vi pratat om i en vecka, dock känns det mycket längre, skulle äntligen inträffa; jag, Sara, Elise och Fanny skulle ge oss ut på skidor. Längdskidor. Detta var en frivillig insats som vi var otroligt peppade på. De perfekta kläderna hade kirrats, humöret var på topp och Sara och Fanny hade till och med medtagit egna skidor. För att ladda ordentligt värmde Sara upp med en skidtur till skolan också. Jag tror att det var en trevlig syn.

Det där lät som en perfekt inledning på ett intressant inlägg om vad som hände under skidturen. Tyvärr har jag ingenting att bygga på med. Vi åkte fem kilometer, vilket i och för sig var en bravad, utan större problem. Ingen vilseåkning, ingen date med en björn (som visserligen sover nu?) och inte ens en ynka liten stukning. Det enda vi fick erfara var ett par mycket tröga skidor och två fall på platt mark cirka 200 meter från målet. Men det var mysigt och trevligt iallafall.

Dagens citat
"Jag heter **** och jag är alltid sugen på nåt att stoppa i munnen"
Fri tolkning gäller och förlåt **** för att jag tagit upp det ett X antal gånger nu.

Godnatt
//julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0