Livet faller över oss

En av de djupare rubrikerna faktiskt. Om den skulle vara helt sanningsenlig känner jag däremot att det skulle stått skolan istället för livet. Det skulle dock inte låta lika poetiskt. Men det är verkligen så. Skolan faller över oss just nu. Tal, spanskaprov, projekt, engelskaläsning, referat samt schemabytning. Det sista är deppen. Det går nämligen ut över konfan. Vilket känns fel. Med andra ord faller skolan över livet. Punkt.

Annars funderar jag på vad balettakademien har tänkt krama fram för lärare för lockingkursen. Det börjar närma sig och jag borde verkligen anmäla mig till vad jag nu tänker gå. Vilket troligtvis blir lockingen. Jag hoppas att det funkar och att det går bra.

Detta blev inte ett utav de gladare inläggen. Därför tänker jag avsluta med ett av jullovets citat, eller snarare konversation

- Ja, barnet är sött iallafall...
- Och hur vet du det?
- Näe jag...jag vet det bara....eller, okej, jag kollade på apberget.
- Men du har ju ingen?
- Nej, jag kollade med din. Fast du var helt anonym så det är lugnt!
Så resonerar en ordentlig kvinna.

//Julia

Kommentarer
Postat av: Rebekka

Varför går du inte på hiphopconnection istället? Både billigare och bättre lärare och troligtvis bättre salar?

2009-01-13 @ 21:08:29
Postat av: Julia

Jag funderade på det.. Men jag har redan en jazzkurs på BA så då blir det billigare eftersom vi får rabatt där. Sen var tiderna bättre också, Vännäs är inte det bästa stället man ska ta sig till på kvällen :P

2009-01-13 @ 22:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0