Jossan skriver mycket, Julia skriver mindre...

...Julia skriver mycket, Jossan skriver mindre.
Det är lite så vi jobbar, fast omedvetet. Jag tror på taktiken måste jag säga.

Nu sitter jag som mest och tittar i min kalender. Det är inte klokt vad tiden kommer springa iväg!

Om tre och en halv vecka får vi besök från Örebro, något jag självklart ser fram emot.
(Det är exakt lika länge sedan som det var Julgård på Midgård)

Därefter blir det helt galet.

Konfahajk eller Piteåresa helgen därpå.

Sedan en ledig helg.

Sportlov fem dagar senare. Sportlov är sportlov.

Efter det går man fyra veckor tills det blir påsklov. Fyra veckor är visserligen fyra veckor men när de är mittemellan två lov finns det alltid nåt fint att tänka på (tro mig; jag och Lydia vet hur man taggar lov). Sen såg jag att det fanns en massa födelsedagar instuckna där också. 

När påsklovet är över står konfaläger i Hemavan som nästa punkt i min kalender. Det är dock en månad däremellan men det går att leva med.

Efter det har en tredjedel av tiden på Midgård gått. Det är iallafall försommar.

Någon som inte tycker att det här är lite galet?


Jag får nästan lite panik. På något sätt känns det väldigt nyligt som vi var inne i försommartiden. Jag minns den väldigt väl iallafall.

Men, åter till nuet. Idag sa jag hejdå till Josefin, Joel och min kärlek; katten Valle. Nu känns det tomt här, som det bör.

Något mer fanns inte att skriva. Det blev en väldig massa mellanrum. Nu ska jag samla mod och ringa ett viktigt samtal.
Hejs.

Kommentarer
Postat av: Joso

Valle ligger i soffan och drömmer om dig, bara så du vet! man kan höra det på kurret...kattkännare som jag är! jag borde egentligen plugga, eller jag har faktiskt pluggat men tog en paus...en lite längre än planerat...säg inget till mamsen! Puss och kram. Vi ses i februari;)...ta konfahajken mellan sport- och påsklov istället!

2009-01-11 @ 19:17:55
Postat av: Julia

Åh, vad fint att han gör det. Jag litar ju på det du säger för du är ju den största kattkännaren, mor kan slänga sig i väggen!

Förresten ska jag inte säga nåt, man får bara föra den diskussion i onödan =)

Och hajken, den flyttar jag lätt. Eller styr upp en egen, som sagt..

2009-01-11 @ 19:45:44
Postat av: elo

Tänk hur slappt jag kommer ha det då.. tryck in en sthlmsresa i januari och en spanienresa i februari eller mars.. iiinte helt fel :) :)

2009-01-11 @ 20:12:17
URL: http://elodansarochler.blogspot.com
Postat av: Julia

Ah, om jag varit på avundsjukehumör skulle jag varit arg nu. Men nu är jag glad! Grattis =)

2009-01-11 @ 22:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0