Förklaring

Idag är en pluggdag. Jag har avstått en lång skidtur med mina fina klasskompisar för att sitta hemma och öva på tal och plugga preteritum. -é -aste -ó -amos -asteis -aron. Jag kan!

För några minuter sedan tog jag en paus och tittade igenom gamla dokument från våran andra dator. Då hittade jag ett mästerverk; "En handbok för livet". Detta var något som jag och Amanda (hon står för övrigt ofta med i den här bloggen trots att hon inte skriver och trots att hon inte heller läser den) skapade till vår vän Emelie, alias Mumlllan, när hon fyllde femton förra året. Jag läste den och insåg att det var många tips där som håller på att falla i glömska, vilket inte alls är okej. Därför ska den publiceras här, utan Amandas godkännande faktiskt.

Vissa saker kan vara smått interna men då kan man oftast använda sig av fri tolkning.

Läs, lär och memorera!

//Julia

Kommentarer
Postat av: Den där Amanda

Jag läser den visst! Men inte ofta :P Men jag har läst alla inlägg tror jag. Ikväll har jag tex. tagit mig tid att ha en blogg läsar kväll :) Jag har snart läst allt :}

2009-01-27 @ 19:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0