Bortförklaringar att använda i årskurs nio

(Nu blir det hammar-internt så det bara sjunger om det)

När du är sen:

  • "Förlåt att jag är sen, jag var hos syven."
  • "Jag var tvungen att vakta kassan i Oasen en stund."
  • Dock funkar inte denna längre: "Förlåt att jag är sen men jag hittade inte rätt klassrum."

När du inte har rätt material

  • "En liten sjua behövde en penna så jag gav bort min."
  • "Jag satsar på att bevara allt i minnet idag istället för att skriva ned det." (MVG)

När du inte har pluggat, lämnat in uppgiften i tid eller är väldigt trött

  • "Min lillebror bröt armen så jag har suttit på sjukan hela natten." Används bara när du har extremt lättlurade lärare, exempelvis Bill eller Tingeling.
  • "Jag spelade WOW och det gick jättebra!" Används bara när du har Hilda.
  • "Jag var på öppet hus inför gymnasiet igårkväll."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0