Ta för dig av livet för snart är det roliga slut

Kanske Sveriges muntraste textrad?

Eftersom jag inte skrivit på ett tag men inte har så mycket att meddela tänkte jag att jag skulle dra av några citat från lite olika människor.

Fanny: Här är Umeå (ritar en prick) och här är Piteå (ritar en annan prick någon centimeter ifrån prick nr.1)
Signe: Hallå, sådär kort är det ju inte mellan Umeå och Piteå!

Nej, okej, men man kan inte riktigt rita en skalenlig (eller verklig kanske man ska säga...?) karta mellan de två städerna, i ett mattehäfte. 


Eran mattelärare gör säkert mycket snyggare uträkningar men det är för att hon ÄR mattelärare...Jag är bara vikarie.

Han visste vad han talade om!


Och sen, favoriten (fast det är mer ett agerande som egentligen inte går att skriva ner):

För några veckor sedan satt Frida och tittade på bilden som jag kirrade i paint när jag skulle illustera Signes citat om stolpen
(typ den här)


men fattade inte riktigt vad den föreställde. Så vi började förklara lite smått var i skolan den aktuella platsen är och så. När hon ändå inte förstod förtydligade vi att man ser den från sidan. Vad gjorde Frida då? Jo hon vred hela datorn 90 grader.
Naturligtvis började vi skratta men hon fattade fortfarande inte vad som var fel.
Vi förklarade ytterligare några gånger och tillslut gav vi oss.
För några dagar sen fick vi höra att hon ännu inte hade förstått vad vi menade med att man såg bilden från sidan.

Är det mina paintkunskaper det är fel på tro?

Godkväll!
//Julia


Kommentarer
Postat av: Camilla

som svar på din fråga om återträff, jag är egentligen inte så pepp just nu, jag är mer pepp på att ha det typ i sommar. Men blir det nåt lite närmare så är jag självklart pååååå :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0