Belive me brother oh brother

...she's gonna break your heart


Det är naturkunskapslektion och läraren pratar om jordens undergång.

Tjej ~17: Men det är ju hemskt att alla människor kommer att dö...
Läraren: Men du kommer ju ändå ha dött för länge sen.
Tjejen: Ja, jag ja. Men tänk så hemskt det blir för min farmors farmors farmor...

Människor är begåvade måste jag säga! Det där citatet är taget från www.tjuvlyssnat.se, som för övrigt är bland de bästa bloggar som finns.

I fredags fick vi däremot lyssna till ett liknande uttalande. Dvs liknande i smarthetsmängd. Det var Signe som efter en lång dag och mattelektion yttrade sig. Sammanhanget var som sådant att vi gick på andra våningen och började prata om en betongpelare som ligger vågrätt mellan våningarna (bildbeskrivning nedan). Sedan vi började i höstas har vi funderat på att klättra ut på den bara för att det är smått coolt. Det var det Signe hade en åsikt om. En mycket smart sådan:
"Alltså, jag är inte rädd för att jag ska ramla ned från pelaren utan jag är rädd för att pelaren ska gå sönder" 




Här ser ni pelarens placering i huset.


Här ser ni pelarens placering i fågelperspektiv.

Signe trodde alltså att det här:

var troligare än det här:


Jag önskar lycka till!

/Julia


Kommentarer
Postat av: signe

Haha, men det kan hända!

2009-02-08 @ 22:22:27
URL: http://signeblom.blogg.se/
Postat av: Lydia

Siggan men självförtroendet! :D hahah xD Mycket fina bilder också :)



PS. Jag har lagt upp våra date-mat-tips på bloggen nu ;P

2009-02-11 @ 19:25:45
URL: http://dansfreak.blogg.se/
Postat av: Juliaa

Ja, så sant som det var sagt!

Tackar, jag funderar på att byta till bild eller paintkonstprogrammet eller nåt.



Ja, jag såg det! och jag gav en lååång kommentar

2009-02-11 @ 20:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0