Tänk steget längre...

Här kommer ett helt inlägg med saker som jag funderat på.


När luften inte är varm eller kall utan man känner inte ens att man är ute borde det inte vara 37grader då?


Vem kom på hästspråket?
Jag menar vem har suttit på en häst och ba hmm jag vill att den ska börja springa jag låter MmmmaaMmmaaa???


Varför låter det när man trycker på stopp i bussen?
Jag och Julia har funderat på det där och först tänkte vi att det var för dom blinda men ofta en bilnd åker buss själv ja menar när ska den veta när den ska av? 



Kram Josse

Kommentarer
Postat av: amanda

Ja det där med luften är ju skumt, för när det är 37 grader känns det ju sjukt varmt...

Hästen har jag ingen kommentar till men stoppljudet måste ju finnas för det heter ju att man plingar, och även om det inte låter pling så har det gjort det en gång i tiden och namnet och trditionen att det låter lever kvar än i dag! :D

2009-04-15 @ 11:53:29
URL: http://rubkubb.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tänkte på det där med luften. Borde det inte vara lika varmt som man har i huset? jag menar om man inte ska känna om man är ute eller inne? då borde det ju vara runt 20 grader eller nått?

2009-04-15 @ 20:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0