Men jag har tänkt så många nätter

...hur det går för dig...
Mhm!

Jahapp, då var det dags för bloggandet då. Kvällens nöje. Eftersom en blogg ska vara nåt i stil med en officiell dagbok som skrivs på internet och som folk av nån konstig anledning ska vilja läsa så tänkte jag att jag drar av en "dagen i korthet" - en ny, inofficiell kategori som inte är lönt att skriva som ny kategori eftersom Loppan ändå inte kommer använda den OCH eftersom hela bloggandet går ut på att berätta om just dagen i korthet, som sagt.

Let's go!
Dagen började kyligt. Efter två dagars tämligen fin, norrländsk vår med sol och schteek kändes de futtiga 7 graderna som en anledning till att ta fram dunjackan (som jag förvisso inte äger). Okej, där ljög jag, fast inte om frånvaron av jackan.
I vilket fall som helst blev det varmare efter det att jag drog till med en liten springtur till bussen. Detta var så spektakulärt att det blev ett av samtalsämnena under resan; mina vänner ser mig inte springa så ofta.

Sedan balett som väl gick okej och en syn av en sjuk Siggan, vilket var mindre okej. Krya på dig.

Lunch. Spekulationer om hur Ammi skulle bete sig om hon besökte Vännsan på torsdag.

Näst på tur var svenska/engelska. Inga kommentarer.

Stadstur med inköp av clowntröja, klagomål på Umeås shopping samt middag på Starz.

Danslektion.

Plugg med Jossan.

Plugg med Jossan på bussen.

Plugg hemma utan Jossan.

Enkätskrivning där jag tog Estetisk verksamhet för Estetisk orientering. De som vet mina åsikter om ESO kan ju tänka sig hur missvisande det kommer bli.

Bloggande.

Godnatt.

Ungefär såhär intressant är allts bloggande. Om man nu inte har ett citat eller två på lager och det är just vad jag har det. Föregående stycken kan mest ses som ett slags intro, kan man säga, för nu kommer den verkligen anledningen till att jag skriver. Citaten, som för övrigt kommer uppfattas tio gånger roligare efter den där icke-humoristiska genomgången av dagen, är visserligen inte dagsfärska men de blir aldrig heller för gamla. Återigen är det Signe som har uttalat sig. Två gånger inom samma ämne.

Citat 1
-  Men egentligen skulle det ju kunna vara så...för lera är väl ett grundämne?


Citat 2 (några dagar senare)
- Du ska inte säga nåt för du trodde att lera var ett grundämne!
- Men jag har kommit på hur jag tänkte nu.. Sten, det är ju ett grundämne och då...


Kommentarer
Postat av: amanda

Alltså Signe är SÅ SÖT! Men hon tänker nog grundämnen = såna som finns naturligt i naturen. Typ så. Sött ändå.



Blev helt chockad av den där springturen innan jag läste "till bussen"... Inte skrämmas sådär!

2009-04-28 @ 00:00:59
URL: http://rubkubb.blogg.se/
Postat av: julia

Ja, det måste ju vara så.. men det gör henne bara ännu sötare =)

2009-04-28 @ 09:55:19
Postat av: den andra amanda

Haha, ännu en tjej som kan grunämnena :D så klockrent :)

2009-04-28 @ 13:34:12
Postat av: Julia

Det var dig och ditt uttalande om modellera vi pratade om först amanda..

2009-04-28 @ 22:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0