But would it set me free if I dared to let you see...

...the truth behind the person that you imagine me to be.

Påskhelgen har kommit och gått. Dock på ett lite annorlunda sätt än vanligt.
  • Ingen Josefin och ingen Joel. Detta ledde till mindre tid ute i stugan och ingen pimpling, vilket i och för sig inte är någon tradition för min del. Har varit på en pimpeltävling en påsk i mitt liv och då höll jag inte ens i det lilla spöet.
  • En mycket komisk händelse i form av nykterhetskontroll. Att man kollar att trafiken, eller snarare trafikanterna, är nykter är inte komiskt, det är bra. Det aningen muntra i den här händelsen är allt runtomkring.
    Det var på det viset att familjen Carlsson skulle ut i den fria luften (redan här hör vi att något alltså skulle gå snett). Eftersom Vännsan är så tätbefolkat måste man köra en bit för att få se lite av den sköna gröna, i detta fall vita, naturen. Den mellersta parten av syskonskaran ville frakta herrskapet till detta paradis och erskorten sköttes med bravad. De första 400 metrarna. Sedan kom fröken på att hon inte hade körkortet med sig. Valet blev då att byta chaufför vid macken. Man hann aldrig till macken. Uppställda på vägen stod nämligen polisen i plural i egen hög person. Därför bestämmde nu dottern och fadern sig för att byta plats. Mor i huset öppnade då munnen och tvingade dottern att gå en bit istället för att händelsen inte skulle se så konstig ut! Snäll och foglig som dottern är följde hon rådet, klev ur bilen, snubblade i ett dike och började sedan gå.
    Det hela såg säkert inte mycket bättre ut än om hon bara skulle sagt som det var, vilket hon visserligen nog inte skulle behövt eftersom de inte ens kollade körkortet. 
     
  • Besök från Falun. Kanske det bästa på hela helgen. Två av de absolut finaste människorna jag vet var nämligen här och hälsade på. Det blir alltid lika jobbigt efteråt..

Helgen har även innefattat ett stycke påskbord, ett antal stycken karra, många fina människor och två fantastiska kortfilmer som jag tror att jag ska leta reda på. SVT Play nästa!

Godkväll


Kommentarer
Postat av: amanda

Åh sånt där vill man vara med om, det är sånt där som är min humor. Körkortsgrejen alltså.

Vad för kortfilmer? :)

2009-04-12 @ 21:54:04
URL: http://rubkubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0