Om sanningen ska fram så får den ljuga

19/9 -08 var nog den sjukaste dagen jag varit med om på länge.

Morgonens bussåkande innefattade samtal med tidigare 9b:are och detta kan då och då behövas. Det är alldeles för sällan man får höra någon berätta om sitt beroende av Idol 2008.

Väl på skolan stod Dansträning först på schemat och jag kan säga att filmvisning direkt på morgonen innebär att man är slö resten av dagen. Mer om detta kommer.

På samhällskunskapen som stod näst på tur planerade vi våran ö med drömsamhälle. Två friska hjärnor tillkom och alla var glada och nöjda.

Svenskan var nog höjdpunkten då det bjöds på "Höstbollar". Det är nästan så att jag skulle spelat in beskrivningen av hur dessa tillverkades, samt vad som fanns i dem. Det värsta, och det bästa, var att det var gott!

Till lunch hade en lasagne som bokstavligt talat växte i munnen lagats. Tur att sällskapet var fint iallafall.

Nu kommer vi tillbaka till slöheten. Denna hade fortfarande inte gått ur kroppen och jag kan säga att det märktes på Newstylen. Ingen led iallafall av överenergi.

Ämnet därnäst är mycket underskattat. Not! Det var iallafall spanska och på denna erkände både Fanny och Sara att dom aldrig kommer bli arton utan stanna som sjuttonåringar för evigt. Repliken "Jag måste döda dej nu Fanny/Sara/Julia" upprepades också några gånger.

Sist men inte minst är vi framme vid matten. På denna drogs citat från jag-kommer-inte-ihåg-var under större delen av tiden och jag säger det igen; att sätta en mattelektion mellan tre och fyra på en fredag är inte jättelistigt.

På bussen hem gjorde jag försök att fundera lite kring en novell men detta utan större resultat. Läxan är fortfarande ogjord.

Väl hemma var jag slö i en halvtimme och hann sedan packa, äta, duscha och köra mejken på sextio minuter. Plötsligt stod jag redo för ett läger som hållit mej borta från bloggen hela helgen. Det var dock värt det då jag varit med om mycket. Oerhört god mat och trevlig skrämning är bara två av sakerna.

Så peppar vi ikväll igen då! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0