Nu är vi på gång, på gång, på gång...

...här kommer vi med buller och bång!

Att SMUlorna gjorde djupa avtryck i mitt sångminne tvivlar jag inte på. Varför jag kom att tänka på det nu kan man däremot analysera. I vilket fall som helst skulle jag vilja ha en battle. Inte en vanlig battle utan en smulbattle. En tävling om vem som kan låtarna bäst fortfarande. Skulle inte det vara roligt? Man kunde leta upp så många ljudklipp som möjligt från olika uppspelningar och sen har vi en lekledare, brödkant, som slumpvis spelar upp delar av låtarna. Sedan ska man sjunga med och den som kan längst vinner poängen.

En smulåtertråff borde vi ha också. Dra ihop alla gamla smulor och eventuellt då köra battlen. Man kan dela upp oss i tre lag; dom halvgamla smulorna blir småsmulor, gamla smulor blir mellansmulor och rågamla smulor blir skorpor. Jag skulle lätt vara på! Fast det kanske skulle vara bättre att blanda lagen lite så man får bredare kunskaper...eller först köra inbördes battles och sen final mellan en småsmula, en mellansmula och en skorpa...

I slutet kunde alla få varsin glasspinne, precis som man fick efter första träffen, och mjölkallergiker ska få mycket lyxigare, typ Piggelin. Det här kan bli nåt stort! Tror nästan att jag ska hitta några som vill dra ihop det här. Fenan kanske, han är ju till och med ledare, amanda skulle nog också vara på, helo? Vad säger ni?

Tvivlar dock på att jag kommer få svar av dem för jag vet inte om de är våra trognaste läsare..

Dagens citat
- Jamen det finns ju dom som säger "next" efter bara nån sekund. Typ så fort dom har sett människan. Ganska ytligt...
- Ja, för programmet är ju så djupt också..
Ett samtal om MTV:s "Next"

//En mycket nostalgisk och smullängtande Julia som ser tillbaka på den gamla goda tiden

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är eran trognaste läsare!!

2008-09-28 @ 21:32:52
Postat av: Julia

Vad trevligt! Är du anonyme för en smulåterträff också? =)

2008-09-28 @ 21:43:32
Postat av: Emelie

Jag är iaf grymt pepp på en återträff! :) haha

2008-09-29 @ 17:30:08
Postat av: Julia

Kung! =)

2008-09-29 @ 18:15:21
Postat av: elo

jag är den anonyme.. mitt namn kom inte med bara

2008-10-01 @ 19:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0