När jag inte längre finns kvar?

Det sägs (okej, egentligen har jag inte den blekaste aning om det verkligen gör det - det var nåt jag kom på nu) att man alltid uppskattar saker när det är för sent. Så är det nu. Såg nyss ett klipp från Liljaskolans matsal och kände hur mycket jag saknar den. Ändå hörde jag inte till de som klagade under min tid där.
Köerna utanför (där jag alltid lyckades välja fel), svårigheterna att hitta ett bord (man kan säga att man fick sin dagliga stund i rampljuset när man febrilt sökte med blicken efter en plats till familjen) och tallriksautomaterna som sällan var på ens sida (T.ex. var Izabelles fingeravtryck så likt nån annans att det blev krångel minst en gång i veckan) är bagateller. Dessa saknar jag inte heller så mycket. Den oerhört goda maten och farbror kurt (vad hette han egentligen?) fattas däremot där vi äter nu för tiden. Det är riktigt synd.

Missförstå mej rätt; Midgård är bra på många sätt och vis och klår Hammar med hästlängder men maten är inte den bästa. Det ryktas dock att förbättring kan vara på g. Som avslut på denna del av inlägget kan jag säga att man kan ta smällen med förtäringen, vår skola når skyarna ändå!



Ikväll vill jag hälsa! Till Jossans farbror. Det ryktas att du läser denna blogg dagligen och vi, jag gissar att Jossan också är det, är mycket ärade och glada. Tack! =)

Jag vill också hälsa till HannaBananna som även hon är en stadig läsare. Det glädjer!

Helo säger  dock att hon är våran trognaste läsare. Det är coolt! Fortsätt så. Och tack!

Amanda är det lite sämre med. Hon är lat. "Och vad säger vi om det? Ja, det är INTE okej!"

Förutom att en av veckans två fikafixare glömde fikat har dagen rullat på bara fint. Ikväll blev jag till och med pepp på att spela piano, det ni!

Dagens citat
En flicka räknar matte och en annan tittar på. Plötsligt säger åskådaren:
- Haha, du hoppar typ tusen tal!
- Haha, jo visst.. nåt sånt (mycket ironisk)
- Nej...jag sa inget!!
Vi lägger till att mattepluggisen hoppade från  ungefär 3148 till 3152.


Sådärja. Nu ska jag gå och fixa en outfit inför morgondagens konfa. Jag har panik men misstänker att jag kommer bli alldeles för hårt straffad om jag struntar i det. Valet är alltså inte stort..

På återseende!

//Julia

Kommentarer
Postat av: Amanda

Nu ni har något STORT hänt. Amanda ska sluta vara så lat och ta sig i kragen börja läsa bloggar. Denna ska jag besöka varje dag.. (försöka iallfall, jag lovade mig själv att jag inte skulle köpa något i fiket i veckan också, det bröt jag igår.)

Jaja, NU börjar jag med mitt nya liv. :) önska mig Lycka till ;)

2008-10-15 @ 18:40:17
Postat av: Marcus

Jag är också en stadig läsare, helt okej tycker jag

2008-10-15 @ 19:23:14
Postat av: Amanda L

Eey jag läser också bloggen :D åtminstonde 3 ggr i veckna kollar jag hehe.. (A)

2008-10-16 @ 21:51:54
Postat av: Julia

Åh, du är också ruskigt cool amanda =)

2008-10-17 @ 19:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0