Rudolf med röda mulen...

...hette en helt vanlig ren.

Under en längre tid (då menar jag veckor) har jag funderat på vem som kommer på idén att skriva en sång om en ren med röd mule. Alldeles nyss fick jag nog och gick in på eller hämtade sidan, som min daklärare skulle vilja att jag skrev,  wikipedia. Där sökte jag på Rudolf med röda mulen och fick mycket fakta. Nästan så det skulle räcka till två sidor musikarbete.

När jag nu ska lära er allt jag kan om denna sång använder jag mig att Filippa Bark-stilen.

Visste du att...
Rudolf med röda mulen är en populär julsaga av Robert L. May 1939?
Visste du att...
Rudolf först var tänkt att heta Rollo eller Reginald?
Visste du att...
Rudolf i sagan inte växte upp hos jultomten?

För mer information hänvisar jag till http://sv.wikipedia.org/wiki/Rudolf_med_r%C3%B6da_mulen

Det blev inget rep idag. Istället har jag lyssnat på Musiq Soulchild. Grymt är allt jag kan säga!

Jag hoppas på att snart få fira en viss fröken Elo då jag faktiskt har en present till henne som jag har haft klar under ett längre tag (i detta fall månader).

Adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0