Nu brinner ljus i mörka rum

Nästan hundra procent sanning faktiskt. Mitt rum är inte helt mörkt men det skymmer utanför och jag har levande ljus tända. Allt för att göra min lilla stund av plugg möjlig att genomlida. Det blir faktiskt lite mysigare. Sen snöar det  och om en timme ska jag gå ner på köpingen. Det gillas. Trots att det inte finns så mycket intressant att göra så ska man frysa, titta i skyltfönstrena som haft samma skyltnings under hela uppväxten (det ger stämning, jag lovar) och smygkika lite på tomten med skräckblandad förtjusning. Han är lite läskig för man vet inte riktigt var man har honom men samtidigt hör han julen till och ska finnas där... Jag vet att jag har en god vän som håller med mig.



//julia

Man måste blunda hårt ibland för att förstå att himlen är inget tak


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0