Kom, kom, signade jul...

...sänk dina vita vingar.

Idag har jag julpyntat så det stod härliga till. Tyvärr har jag däremot inte så mycket julstämning som man kunnat hoppats på. Hur det kan komma sig har jag ingen aning om. Vi har snö på marken, minusgrader i luften, lussekatter i frysen, julmusik från stereon, skumtomtar i matkällaren, första advent imorgon, svart utanför fönstret, julgran på gården, adventsljusstake i fönstret, julpynt i huset och paket vid min sida (det är dock en födelsedagspresent...).  Vad kan fattas?  Jag har ingen aning...

Igår sydde Pandans fina mamma upp lite kläder till julshowen och jag och Bananna besökte byn som har allt (iallafall en nedlagd skola och en väldans bra Amanda) för första gången på fyra månader. En gång i tiden var jag där fyra gånger i veckan... Det är sorgligt. På riktigt.

Att få umgås med vackerhanna och vackeramanda var däremot inte sorgligt. De är fantastiska men ibland misstänker jag att det viner rätt igenom deras huvuden. Se och fundera på om jag har rätt:



Ja, tack för informationen...



USA är ett land min vän!

Och för att vi alla ska få in lite julstämning avslutar jag med Sune och Håkans juldikt...

Min jul
Min jul ska vara kul
Min jul får inte vara ful
Liksom påsken är gul
ska min jul vara kul
Och snön, den ska vara vit
Och är den gul
har någon pinkat på den

...kanske en h-h-hund.

Trevlig kväll!
//Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0