Allt vi gjorde då, allt vi båda såg...

...gör det lätta så svårt nu.

En mycket positiv dag måste sägas. Det började med en väldigt kylig morgon, vilket är mysigt. Kallt men mysigt. Väl på skolan stod Modernt först på schemat och det var väl inte sådär super däremot, i alla fall inte för min del. Visst, innan kom jag och Loppan på världens bästa steg (jag fattar inte varför Amanda inte trodde på oss!!) men att titta på är verkligen ingen höjdare... Klassen är duktig men det är ruskigt enerverande att inte prova själv!
Näst på tur var Datakunskap och det kräver inte ens en kommentar.

Nu kommer vi till det glädjande. Fyra flickor från DN1 tog ett viktigt beslut. De skulle äta lunch i cafeterian. Loppan och Siggen satsade på GDSS + yoggi medan Fänsy och Jåli vidjade sina vyer. På disken stod det nämligen en skylt med texten "Potatis- och purjosoppa med GDS-smörgås + frukt 25 :-". Fänsy och Jåli valde detta och var mycket nöjda. Fänsy gillade dock soppan lite mer än vad Jåli gjorde...

Nästa glädjeämne kom efter nationella när jag insåg att det faktiskt är över.

Ännu gladare blev jag när jag sedan insåg att även musikarbetet och svenskan är klar.

Gladast blev jag dock när det visade sig att Vännsans julgran är uppe, nu fattas bara julbelysningen.

Lyckan kom när jag insåg att det kommer styras upp mot julpyntning nästa helg. Det är nära nu.

Sen blev jag lite smygglad när jag tog mig för att lyssna på en skiva som jag vann i somras. Det visade sig vara jazz. Gammeljazz.


Nu lämnar vi dagen och går tillbaka till gårdagen. Till gårdagens mattelektion mer exakt. Det var nämligen så att vi hade vikarie. En icke-mattelärarvikarie som får stå för dagens citat upphöjt till två.

Citat ett
Sades precis i början av lektionen, med fullkomligt allvarligt tonläge, för att samla ihop klassen..
TYSTA!
Ni träffade ju mig igår men jag vet inte om jag sa att jag heter Lena då. men...det gör jag iallafall.
Läraren tystnar, låter sorlet ta vid och går runt för att ta närvaron (hon är alltså inte så lat/effektiv att hon bara läser upp namnen).

Tillägas bör att hon var fullständigt allvarlig.

Citat två
Sades till en mindre grupp.
Går det bra att jobba eller är ni trötta efter morgondagen?
Kan ni, mina kära vänner, förklara vad man svarar på det?

Men hon var söt och jag och Lydia hade dålig humor. Det gjorde det hela ännu roligare.

När vi hade sagt att vi inte alls var trötta efter morgondagen (vilket dom andra iallafall måste varit för dom uppfattade inte att hon sa som hon sa) utforskade jag och Lyddan miniräknaren och bokstäver som går att skriva på denna fantastiska grej. Resultaten blev berättelsen nedan. Lite fantasti krävs ibland för att tyda men det är ändå coolt.

Emma, Abba o Mamma yxa sin( tan(d.
Pappa yxa Mamma o apa.
O Calle log(!
Calle o Emma myca*. Calle log(.
De log(ade* in med sin tan(d.
Calle badade i damm. Calle log ej.
Damm yxa Calle.
Emma log(. Dam log( med Emma.
Calle dead. Emma och damm log mep*
Emma mo5a* o yxa Emmas by.
Emmas by dead. Emma log mer.
Emma tande eld pa Calles by.

*1 - mysa
*2 - loggade
*3 - mer
*4 - mosa

Lite imponerande ändå va?

//Julia

 

Kommentarer
Postat av: Lydia

HAHAHAHA Asså den där Lena e inte o leka me asså xD och våran story e ju inte o leka me heller!! Gjord på miniräknarn asså, de om något är coolt! :D

2008-11-21 @ 16:25:20
URL: http://dansfreak.bloggagratis.se
Postat av: Julia

Nej, hon är nåt alldeles extra, liksom våran berättelse. Vi ska bli författare, du och jag! =)

2008-11-21 @ 18:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0