Allt var bra, allt var glömt...

...trodde jag tills jag tittade uppåt och snön föll.

Nu är det på det viset att jag tittar ner, snön faller inte och förutom filmen Holes och hur den var i förhållande till boken är nästan ingenting glömt. Rubriksvalet var alltså inte det bästa men låten är helt okej. Jag tänker på en kväll efter en julavslutning för säkert sex år sedan då jag och Jo The Pro på något sätt lyckades förstöra våran bäddsoffa. Hur vi bar oss åt har jag inte någon bättre förklaring till och inte heller varför vi över huvud taget fick för oss att försöka hantera den makalösa manicken (ja, den är en MANICK för ingen förstår sej på den!) när vi skulle se Peter Jöbacks julkonsert. Däremot har jag ett vagt minne av att pappa fick komma upp med skruvmejseln och skruva isär delar av soffan. Mor i huset var inte glad. Hon ville se Peter.

Nu ni, mina kära vänner som läser detta, är det dags för

Sånt som kan göra dej glad, del 5:

- Julkalendrar (gärna Pelle Svanslös, Ronny & Julia eller Sunes Jul).
Orden räcker inte till. Höjden av underhållning, mys och dessutom problem i lagom mängd.
- När någon säger "Sköt om dej". Personligen tycker jag att denna mening hör till kategorin "det finaste du kan säga till en annan människa", så länge man menar det.
- När du känner dej riktigt, riktigt nöjd över din insatts. Det skulle verkligen vara helt okej att känna så nu.
- När din lärare kommer in i klassrummet, tystar ned klassen och säger "Strunta i alla uppgifter ni fått av mej, och alla uppgifter över huvud taget. Detta kommer inte drabba erat betyg eller eran framtid alls. Det är nämligen så att jag har fixat ett minimalt kort som ni ska stoppa in i höger öra som gör att ni kan allting som man behöver kunna i gymnasiet. Kortet kommer fastna för all framtid. Varsågoda". Än har jag inte upplevt det men jag väntar spänt på att få göra det.
- Snö INNAN jul. Mer behöver inte sägas.
- En riktigt bra bläckpenna. Jag kan nästan lova att man blir glad!
- Lagom träningsvärk. Trodde aldrig jag skulle uppskatta det.
- Ordet lagom. Bland de bättre orden i det svenska språket.
- Centralskolan. Ja, man blir minst sagt glad.
- Att det faktiskt finns ett bokförlag eller liknande som heter "Random House". Ni kan väl iallafall medge att det drar lite i smilbanden?

//Jullsie

Kommentarer
Postat av: Emma

Sunes jul!!!Det ä ju kung! tror jag ska ladda hem och se hela december (om man kan det...) vet inte om de har julkalender i frankrike

Pussen på alla där hemma!

2008-11-06 @ 18:19:08
Postat av: Julia

Det är fantastiskt underbart! Lätt att du ska försöka göra det =)

Pussen tillbaka från alla här hemma

2008-11-06 @ 18:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0