Sånt som kan göra dej glad, del 2

På allmän begäran, iallafall från min syster, kommer härmed listan på sånt som kan göra dej glad, del 2:

- När du i slutet av november tittar ut genom fönstret, mot gatlyktan, och ser mycket små och väldigt vita frön trilla ned från himlen. Att det var snö jag pratade om förstod nog de allra flesta. Finns det något med högre mysfaktor i vår elfte månad?
- Pollykaka vid rätt tillfälle. Kommentarer överflödiga.
- När du klarar medel på Guitar Hero bättre än väntat. Detta fick jag erfara igår och är därför mäkta stolt!
- När du har en alldeles ledig kväll och inser att det går nåt mysigt program på tv. Med andra ord kallas det chill och är mycket bra.
- Långa telefonsamtal med goda vänner. Det var Amanda som öppnade mina ögon för detta och jag är henne evigt tacksam för alla pratstunder.
- När du ska tillreda något i köket och ser att sopkorgen är tom. Motsatsen är fruktansvärd så det är inte konstigt att man blir glad.
- Tjuvlyssnat. Helt makalöst!
- Lussebullar. Soligt gula, underbar doft, fantastisk smak, härlig stämning och trevligt tidpunkt på året. Kan det bli bättre?
- Kopiöst bra ordval. Lite roar små. 
- När du knåpat ihop en lista på tio punkter och inser att du äntligen är klar. Jag kan säga att jag känner till situationen. 

Dagens citat:
Men det går ju inte, sämst börjar ju inte på B!
- Nej, jag är medveten om det smurto...

//Julia

Kommentarer
Postat av: Jo the pro

Tack! Nu kan jag sova! God natt. (Jag längtar också efter lussebullar...och efter november, fast inte slutet utan mer i mitten!)

2008-08-24 @ 02:08:56
Postat av: Julia

I orsak.. Sova skulle du gjort för längesen, söstra mi!

2008-08-24 @ 12:21:16
Postat av: jo the very pro

Julia, vi är i Boden, behöver jag säga mer?... du vet ju att man går isäng TIDIGAST 02.00 här. puss

2008-08-24 @ 18:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0