Sånt som kan göra dej glad, del 1

Det finns saker i livet som är uppenbara att man ska uppskatta (en miljonvinst på en lott är ett bra exempel).
Sen finns det tillfällen och ting som inte är lika självklara.
Det är dessa som kräver listor för att få en fin rankning i människors hjärtan.

Så, här har ni listan på sånt som kan göra dej glad, del 1:

- När du vaknar klockan fem och i panik får för dej att den är sju. Allt är ju uppenbart; från att haft hjärtat i halsgropen, minst, får man nu sova i en timme till.
- När du ska torka bordet och inser att trasan är alldeles ny. Fräschhet är ordet!
- När du hittar en låt som gör dej överlycklig. Behöver jag säga mer?
- En smått humoristisk upplevelse i det vardagliga livet. Uppskattas alldeles för lite.
- När du loggar in på bloggen och inser att det finns nya, trevliga, kommentarer. Låter kanske smått löjligt men jag nämde väl att punkterna inte skulle vara självklara?
- När du öppnar kylskåpet och ser att någon nyss har handlat massa trevligt i matväg. Är magen glad är människan glad.
- Perfekt mogen mango. Det skulle smaka riktigt bra känner jag.
- Uppmuntrande kommentarer. Okej, den var given.
- När du packar i varor efter ett handlingspass och hör hur människan bredvid glatt visslar något mysigt. Vardagsglädje kallas det.
- När du har en dansuppvisning med en tajt grupp på en grym scen med sjukt bra publik och känner att alla tillsammans kommer prestera sanslöst bra. Det gillar vi.

Dagens citat
"Hej, kan vi få en löpsedel?"


Kommentarer
Postat av: Storasyster Josefin

Jag väntar på del 2 nu Julia! När kommer den??:) / Jo the pro

2008-08-21 @ 18:19:03
Postat av: Julia

Ingen vet men jag hoppas på en snar framtid. Morgondagen är inte omöjlig

2008-08-22 @ 18:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0