Konsten av dra ut på sitt skrivande

När jag startar detta bloggande är klockan 19.03 och när jag avslutar gissar jag att den kommer vara minst 40 minuter mer. Det är nämligen så det fungerar när jag skriver inlägg; det har ofantligt lång tid då jag har en tendens att hitta på annat eller samtala med någon fin människa på msn samtidigt. Effektivitet är inte ett beskrivande ord för tillfället. Jag gissar dock att det räknas smula orutinerat att avslöja sånna mörka sidor. Men det är lugnt, jag är nybörjare. 

På tal om nybörjare kan jag ju påminna om att tematävlingen fortfarande är igång men varken jag eller Loppan har ansträngt oss särskilt mycket för att skriva enligt denna. Jag gissar däremot att det lyser igenom ändå. Det borde göra det. Nu är jag mycket tydlig. Extremt.

Än har jag bara skrivit i tio minuter men med tanke på hur lite jag har präntat ned borde det gått betydligt snabbare. Som sagt; jag är inte den effektivaste av människor. Inte lika effektiv som min gode vän som fick uttalandet "Du är både snabb i duschen och effektiv i sängen" om sej. Detta yttrades på ett läger då min vän, vi kan kalla henne Berra, hann gå in i rummet, lämna all packning, duscha och bädda (då menar jag med lakan och hela kitet) under samma tid som min andra vän endast gick in i rummet och satte sej på sängen. Det var å jag fick det berättat iallafall. Av vän nummer två. Försvarat kan man då alltså också kalla det.

Dagen, jag har ju faktiskt inte ens kommit till den än, har tett sej på föjande sätt:

- Jag vaknade.

- Jag klev upp.

- Jag duschade.

- Jag gjorde mej i ordning

- Jag åt frukost.
Om resterande delar skulle presenteras lika ingående skulle det för det första ta väldigt lång tid att skriva, för det andra bli ett sanslöst långt inlägg och för det tredje vara totalt ointressant att läsa. Därför ökar jag på en del och berättar endast om guldkornen.

- I väntan på bussen insåg jag att det skulle bli en varm dag och ståendes på stationen i munkjacka (hatar ordet!!), sjal och jacka kunde jag kan inte påstå att jag frös.

- Teaterlektionen var mycket intressant då vi bland annat skulle bygga ett hus av luft. Min grupp hade några smärre kommunikationsproblem vilket ledde till att vårat tyvärr kanske inte blev det mest bovänliga.

- Till lunch serverades det grönsaksbiffar men detta i sej ses nog inte som särskilt roligt. Det komiska tillkommer när man vet att vi i fredags åt Pytt I Panna på vegvis (alltså potatis och grönsaker i mindre bitar) och att konsistensen på denna var väldigt mos- och kladdbar. Vi pratade då om att de säkert skulle trycka ihop pytten till biffar på måndag (våran matsal är inte känd för den bästa maten) för att återvinna så mycket som möjligt. Vad händer då idag? Ja, menyn gjorde mej inte överlycklig om man säger så...

- När den biffen var kirrad (stelt och mycket ansträngt skratt) följdes dagen av en rad teoretiska ämnen vilket ledde till viss trötthet, icke-koncentration och sjuk humor hos vissa.

- Under resan hem hittade jag ett spännande musik-quiz på min ipod och kunde därför hålla humöret uppe ett bra tag. 

- Väl hemma bjöds det på Pizza till middag så nu sitter jag här och är uppblåst. 

Sådärja! Nu kan jag meddela att klockan är 19.47 och än så länge har det alltså gått 44 minuter. Tilläggas bör att jag inte alls ansträngt mej för att dra ut på tiden.Vad kan man dra för slutsatser av detta? Att jag känner till mej själv och mitt skrivande mycket väl och att jag är en ytterst ineffektiv människa på bloggen kanske. Sedan har jag fortfarande två saker kvar att meddela, plus ett citat och en snabb genomläsning, så min gissning är att det kommer dröja minst tio minuter innan jag är klar. Jag ska dock försöka fatta mej kort.

Meddelande 1: För första gången bloggar jag från min skoldator. 

Meddelande 2: I kväll klockan 20.00 (alltså om några få minuter) går en av de skönare filmerna, nämligen Mean Girls. Den är egentligen mycket löjlig men otroligt lättsam att se. Snart ska jag bänka mej och haka på min systers hejdundrande tv-kväll som hon planerat. Från klockan sju fram till midnatt har hon hittat diverse program att roa sej med. Inte illa faktiskt. 

Så, avslutningsvis är det dags för dagens citat. Så här långt in i bloggvärlden kan jag ju passa på att säga att de flesta av mina citat inte alls är dagsfärska utan mer de första som dyker upp i mitt huvud när jag skriver.

Dagens citat (uttalas aningens knaggligt)
"Vilka ska dansa?
Ni kan dansa.
Jag hämta godis."

Tidpunkt: 20.09
Sammanlagd tid: 1 timme, 6 minuter


Kommentarer
Postat av: "berra"

du är en fantastisk bulle, vet du det :)

det är så galet bra att du och loppan skaffat er en blogg, jag verkligen längtar tills jag får läsa varje inlägg! pussar till mina älsklingar <3

2008-08-25 @ 20:43:59
Postat av: Julia

Tackar Berra! Det glädjer mej och jag gissar att Loppan håller med. =)

Puss

2008-08-25 @ 20:53:11
Postat av: Linnea

Haha du tar ungefär lika lång tid som mig på dig att skriva blogginlägg, jag är nämligen väldigt seg ibalnd går det upp mot 2 timmar hehe. Härlig blogg!

2008-08-25 @ 22:37:34
URL: http://liinneea.devote.se
Postat av: Julia

Åh, coolt! Ska vi bilda en klubb kanske?

2008-08-26 @ 11:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0