Life on Mars?

Nu pågår det för fullt en tävling mellan mej och allas vår vän Loppan. Det råkar vara så att jag vet att hon för tillfället också knåpar på ett inlägg, och har gjort det under en längre tid, så självklart känner jag ett stark behov av att publicera mitt före. Detta endast för att kunna säga att jag skrev snabbare och på så sätt bevisa att jag är aningens mer erfaren inom bloggvärlden.

Imorgon smäller det. Dagen då vi ska gå från sommarlovsfluffiga solstrålar till dansanta skolelever är nu mycket nära. Återigen börjar vi första klass men nu på nivå två. Gymnasiet. Personligen tycker jag att det känns som att min äldre syster just påbörjade sina tider på Midgårdsskolan. Detta var dock fyra år sedan så så väldigt nära i tiden är det ju faktiskt inte.

Aja, sista dagen på sommarlovet ägnade jag åt att städa min garderob eller ett mer rättvist ordval skulle vara klädkammare då den är stor som ett mindre rum utan fönster och med extremt lutande tak. Resultatet blev mycket mer golvyta, några tomma kartonger, en påse skräp och lite trötthet i ryggen efter att gått böjd ett längre tag.

Sådärja! Då skulle det vara ett citat då. Detta är verkligen inte dagsfärskt då det sades av min syster i hennes yngre dagar.

Dagens citat
Vill du att jag ska få ha kompis
eller vill du att jag ska dö?

//En mycket nervös tös som nu ska gå för att bättra på hårfärgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0